Nissan recheamă un număr uriaș de vehicule: de la ce a plecat problema

de: Andrei Tilimpea
15 02. 2023

Rechemarea acoperă vehiculele Titan, Frontier, Xterra, Pathfinder și Armada, precum și vehiculele Quest.

Dacă se declanșează airbag-ul într-un accident, insigna ar putea provoca daune serioase pentru pasagerii din vehicul.

Nissan recheamă peste 460.000 de vehicule la nivel global, deoarece emblema capacului airbag-ului lateral șoferului se poate detașa în timpul declanșării, crescând riscul de rănire a ocupanților vehiculului.

Retragerea acoperă anumite vehicule Titan, Frontier, Xterra, Pathfinder și Armada din 2008-2011, precum și vehicule Quest 2008-09. Acesta afectează aproximativ 463.472 de vehicule, inclusiv 404.690 în S.U.A.; 17.214 în Canada; și 6.471 în Mexic, potrivit purtătorului de cuvânt al Nissan, Stephen O’Neil.

Emblema din rășină de pe capacele airbag-urilor laterale ale șoferului din vehiculele afectate poate avea „durabilitate redusă din cauza potențialelor variații ale procesului de producție al furnizorului de nivel 2” și poate dezvolta fisuri în timp, potrivit unui raport de rechemare transmis luni NHTSA.

Problemă serioasă pentru sistemul de airbag al mașinilor

Nissan a spus că a avut cunoștință de patru incidente care ar fi generat răni legate de această problemă.

O reparație este încă în curs de dezvoltare.

„Proprietarii care au o emblemă slăbită, crăpată sau lipsă ar trebui să contacteze dealerul local autorizat Nissan pentru diagnosticare. Dacă inspecția consideră că este nevoie de remediere, un număr limitat de piese sau transport alternativ poate fi disponibil”, a spus O’Neil într-o declarație pentru Automotive News.

Furnizorul suedez Autoliv – unul dintre cei mai importanți producători de airbag și centuri de siguranță din lume – produce ansamblul airbag-ului lateral șoferului, potrivit raportului.

Un mesaj care solicită comentarii a fost lăsat marți la sediul Autoliv din America de Nord din Auburn Hills, Michigan.

Dealerii au fost anunțați vineri cu privire la rechemare. Scrisorile prin care se anunță proprietarii cu privire la riscul de siguranță trebuiau trimise prin poștă până pe 10 aprilie. O a doua scrisoare va fi trimisă odată ce reparația este disponibilă.